Datasvar.no benytter informasjonskapsler.

Les mer

OK

Fakta om informasjonskapsler (Cookies)

Datasvar.no benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lastes ned og lagres på brukerens datamaskin når han åpner en nettside. Informasjonskapselen brukes for eksempel til å lagre innloggingsdetaljer, huske handlekurv i nettbutikken eller registrere hvor brukeren beveger seg på nettstedet.

 

Informasjonskapsler kan være nyttige både for eieren og brukeren av en nettside. Eieren av nettsiden kan tilpasse tjenesten ut fra informasjonen som lagres. For brukeren kan besøk på nettsiden oppleves mer brukervennlig og tilpasset.

I den reviderte ekomloven av 1. juli 2013, er det skjerpet krav til informasjon og samtykke ved bruk av informasjonskapsler.

I tillegg til den nyttige bruken av cookies, finnes det dessverre informasjonskapsler som installerer seg på maskinen og registrerer informasjon som kan brukes for eksempel til svindel, og for å fremme avsenderens interesser. Informasjonskapslene arbeider ofte uten at brukeren er klar over det.

Endringene i ekomloven skal gi brukerne bedre kontroll over personopplysningene sine og styrke personvernet gjennom å beskytte brukerens PC, nettbrett og mobiltelefon samt informasjonen som lagres på disse.

Feil med Windows 7 & 8 etter oppdatering

Etter installasjon av siste Microsoft Windows-oppdateringer, er det blitt rapportert inn problemer med innlogging til PC for de som kjører Sophos programvare på Windows 7 & 8. Både Microsoft og Sophos er på saken og vil rulle ut en feilretting så raskt som mulig.

 

Oversikt

Etter at du har installert følgende Microsoft Windows-oppdateringer, har Sophos mottatt rapporter om at datamaskiner ikke starter. Sophos undersøker aktivt dette problemet og vil oppdatere denne artikkelen når mer informasjon er tilgjengelig. Vennligst les også:

 

Følgende operativsystemer er berørt:

  • Windows 7
  • Windows 8.1
  • Windows 2008 R2
  • Windows 2012
  • Windows 2012 R2

Gjelder følgende Sophos produkt (er) og versjon (er)
Sophos Endpoint Security og Control 
Sophos Central Endpoint Standard / Advanced

Hva må gjøres

Kontakt oss

Vennligst registrer deg for vår SMS-varslingstjeneste for å motta den nyeste informasjonen, og følg også denne artikkelen.

Hvis du ikke har utført oppdateringen, anbefaler vi at du ikke gjør det. Hvis du har utført oppdateringen, men ikke omstartet, anbefaler vi at du fjerner oppdateringen før du starter på nytt.

Hvis du har utført oppdateringen og har startet om igjen, utløser problemet:

  1. Start opp i sikker modus
  2. Deaktiver Sophos Anti-Virus-tjenesten
  3. Boot i normal modus
  4. Avinstaller Windows KB
  5. Aktiver Sophos Anti-Virus-tjenesten
    • Hvis aktivert, må Tamper Protection være deaktivert for å aktivere tjenesten igjen 

Opprinnelig artikkel på engelsk: https://community.sophos.com/kb/en-us/133945

 

    Tilbakemelding og kontakt

Ta kontakt med oss via telefon eller supportskjema nederst på siden.